van de voorzitter

Dinsdag, 26 juli 2016

De vakantie staat voor de deur en na inmiddels 3 maanden actief te zijn als nieuw bestuur is het tijd om, middels een kleine update, jullie op de hoogte te brengen van de voortgang binnen de commissies en algemene zaken.

Algemene zaken

De bestuursgroep gebouwen is inmiddels druk doende om, conform de afspraak uit de extra alv, enkele opties uit te werken om ons clubgebouw mogelijk functioneler te maken voor de leden. Voorjaar 2017 verwachten wij pas concrete mogelijkheden in beeld te hebben.

De uitgifte van nachtvispassen en 3e hengelvergunningen zullen per heden worden verzorgt door onze penningmeester of een vervanger tijdens de bekende openingstijden van ons clubgebouw.

Op de website staat inmiddels een apart tabblad voor de botenhaven.

Zowel ``Hsv de Hengelsport Zwolle`` als ``Karpercommissie Hsv Zwolle`` hebben inmiddels een actieve facebook pagina, dit naast de al bestaande pagina ``Hengelsport Zwols Stekkie`` voor de jeugd.

Met succes heeft de Hsv, samen met vele vrijwilligers, snel in kunnen grijpen op de Agnietenplas waar een massale vissterfte dreigde. Helaas hebben we niet alles kunnen redden maar het grootste gedeelte wel. Via deze weg nogmaals dank aan de vrijwilligers die inmiddels zijn beloond met een waardebon.

Jeugdcommissie

De jeugdcommissie is middels diverse activiteiten druk doende de jeugd aan ons te binden. Onder de bezielende leiding van Bertjan Gerritsen liggen inmiddels bij de diverse bekende winkeliers flyers voor voor de cursus ``basisopleiding vissen`` waarbij een echt diploma kan worden verdiend. Ook Sportvisserij Nederland laat zich niet onbetuigd en verspreid folders ``vissen is cool`` in diverse wijken van Zwolle. Op de website staat de gratis jeugdvergunning voor jeugdleden tot 14 jaar.

Wedstrijdcommissie

De wedstrijdcommissie, ook wel witviscommissie te noemen, draait op volle toeren onder leiding van Theo de Jong. Wekelijks zijn er wedstrijden georganiseerd en de spanning is te snijden in de diverse competities. Succes is reeds te melden voor de federatieve wedstrijden. Hier heeft onze vereniging zich geplaatst voor de finalewedstrijd welke op 15 oktober wordt gevist. Een groot compliment voor onze vissers is dan ook op zijn plaats.

Naast de wedstrijden is de wedstrijdcommissie in goed gesprek met de gemeente Zwolle om voor de toekomst de mogelijkheden voor het vissen van wedstrijden binnen onze wateren veilig te stellen en waar mogelijk ook het Zwarte water wedstrijd klaar te krijgen. Geen gemakkelijke opgave omdat hier meerdere partijen, gemeente en Rijkswaterstaat, een rol in spelen.

Karpercommissie

De karpercommissie is inmiddels goed geinstalleerd en wordt vertegenwoordigd door Marcel Hoefman. De eerste zaken zijn inmiddels aangepakt en betreffen het herstellen van de stekken aan ruimzicht, investering in karperuitzet in de IJssel (via KSN regio Zwolle, overleg met de gemeente inzake karperuitzetting in onze wateren en het maken een karper beheersplan. Voor het najaar staat nog een mooi evenement voor karpervissers gepland waarvan later meer info op de website.

Roofviscommissie

De roofviscommissie wordt aangevoerd door Jan Willem Egberts. Hij heeft zijn team inmiddels compleet en binnenkort kunnen we de nodige activiteiten verwachten welke uiteraard worden vermeld op de website.

Controlecommissie

Voor de controlecommissie zijn we nog opzoek naar een bevlogen bestuurder die deze groep wil vertegenwoordigen. De groep bestaat inmiddels uit 2 gecertificeerde controleurs waarvan Matthew Jansen tevens federatief controleur is en Bertjan Gerritsen dit binnenkort ook wordt. Medio oktober zal het team worden uitgebreid met 2 verenigingscontroleurs omdat 2 leden dan de cursus ``Controleur`` volgen via Sportvisserij Nederland en wij er vanuit gaan dat zij hiervoor slagen.

Rest mij u allen een hele fijne vakantie en gezond weer thuis komen te wensen en uiteraard veel vis plezier met mooie vangsten.

Uw voorzitter
Klaas Keen