van de voorzitter

Maandag, 24 oktober 2016

Het is inmiddels eind oktober. We zitten midden in de herfst, de dagen worden korter en onze beschubde vrienden bereiden zich langzaam voor op de winterperiode. Wij als bestuur hebben de draad na de vakanties weer opgepakt en over de voortgang binnen de HSV praat ik u graag even bij.

• De afdeling vliegvissen van de roofviscommissie heeft inmiddels enkele zeer succesvolle kennsimakingsavonden achter de rug. De animo was erg groot en de avonden zijn zeer goed ontvangen bij de deelnemers. Daarnaast is de snoekstudiegroep afdeling Zwolle (visgids) toegetreden tot de roofviscommissie, wij wensen hen veel succes toe.
  • De jeugdviscommissie heeft met succes de eerste 2 cursus avonden `` basisopleiding vissen`` gehouden. Een verslag hiervan kunt u vinden op de pagina van de Jeugdcommissie op deze website.
  • Op de pagina van de botencommissie is de eerste verkoop advertentie geplaatst evenals de data voor het uithalen en inlaten van de boten.
  • Het bestuur is voornemens om binnen de wateren van de HSV 2 visplaatsen te realiseren voor mindervaliden. Woensdag 26   oktober gaan enkele bestuursleden en een afgevaardigde van de SON een kijkje nemen bij onze collega vereniging HSVOG in Almere alwaar een eerste visplaats voor mindervaliden zal worden geopend.
  • Onze wedstrijdploeg heeft met succes een eervolle 2e plaats behaald tijdens de finale van het Federatief Clubkampioenschap 2016. Dit is een dikke felicitatie waard aan alle deelnemers, zeker met de wetenschap dat een 1e plaats binnen bereik lag als er niet de regel zou zijn geweest dat de puntentelling voor jeugdvissers dubbel meetellen.
  • De statuten wijziging is inmiddels uitgewerkt door de notaris en zal binnenkort op de website worden geplaatst.
  • Omdat de telefonische bereikbaarheid van het clubgebouw ruim onvoldoende was is overgegaan naar een mobielnummer. Op dit nummer, zoals vermeld op deze website onder ``wie zijn wij en contact, zijn wij dagelijks bereikbaar.
  • M.i.v. van januari 2017 is het clubgebouw het gehele jaar door geopend van 18.30 uur tot 20.00 uur op de donderdagavond. Alleen in de maand januari, dit i.v.m. de vergunningen, is het clubgebouw op zowel de dinsdag als de donderdag van 18.30 uur tot 20.00 uur.
  • De afvisrapportage voor de karpercommissie is inmiddels goedgekeurd. De commissie kan nu in beeld brengen waar en wanneer enkele wateren binnen Zwolle worden afgevist. Door diverse externe factoren heeft de karpercommissie, anders als was toegezegd, voor 2016 geen wedstijd(en) kunnen realiseren. Dit zal in 2017 ruimschoots worden goedgemaakt. Twee wedstrijden zijn reeds ingepland (juni en september 2017) en overige activiteiten zijn in de maak. E.a. zal binnenkort op de   website worden geplaatst.

Uw voorzitter