Vliegvisprogramma najaar 2016

Vliegvis Programma najaar 2016

Het heeft allemaal lang op zich laten wachten. Na een sterk wisselende zomer, kwam het in de vorm van een langdurige nazomer. Eind augustus werd het overal alsnog warm en zonnig. Met ook hoge temperaturen in de maand september. Tot in oktober bleef het lekker weer, maar ook met zeer weinig water. Overigens een geweldige tijd geweest voor bakken van windes op de rivier...

Voor iedereen is daarmee toch het lekkere weer gekomen, waar zo naar werd verlangd. Maar nu - medio oktober - is het toch echt tijd voor de herfst. Het verkleuren van het bladerdek in de meest fantastische kleuren. En niet door droogte, maar door de intrede van de herfst. En waar kun je dat mooier aanschouwen dan ergens langs de waterkant met de weerspiegeling van de kleuren in het oppervlak van het water.

Met dit schrijven is het weer sinds ruim een week flink omgeslagen. Eindelijk die lagere temperaturen en het lang verwachte water. Er komt weer beweging in de sloten en weteringen! Ook de snoek heeft hier op zitten wachten. Met die warmte was de noodzaak te gaan foerageren voor de winter nog niet zo groot. Dat wordt de komende tijd anders. Het is een watertemperatuur waar de snoek goed bij gedijt en zich klaarmaakt voor een eventuele winter en genoeg reserves moet overhouden voor de paai die daar weer op volgt.

Ons vissershart slaat hier weer van over. Het signaal is gegeven: we kunnen weer met streamers op pad. We nodigen jullie als HSV dan ook van harte uit mee te gaan voor:

Zaterdag 5 november: Sallandse wateren.
De weteringen zijn nagenoeg schoon en de kanten gemaaid voor de winter. De rode loper ontbreekt nog net, maar de uitnodiging is gedaan Salland waar aan te doen. Met legio aan mogelijkheden om te vissen, kunnen we hier ons hart ophalen. Met de vliegenhengel en streamer gaan we vissen op snoek en wellicht een kans op een mooie snoekbaars.

Met gelijkgestemden is dit een genot een dag op pad te zijn. Genieten van het mooie Salland. Gezelligheid onder elkaar met af en toe een mooie vis. Daar doen we het voor. Graag nodigen we je daarvoor uit. Verzamelen doen we om 10.00 uur bij het café-restaurant 'De Mol'. Het adres: Heinoseweg 32, 8026 PD Zwolle. Vanaf hier verdelen we ons in groepen. Meld even wanneer je minder bekend bent in de omgeving. Dan helpen we maar al te graag.

Zaterdag 26 november: op naar de beurs.
Wat is een vliegvisser nou zonder materiaal? En daar kun je nooit genoeg van hebben of in ieder geval aan vergapen... Dan weet je waarvoor je sparen kunt...

Daarom een dagje georganiseerd naar een goed gesorteerde vliegvisbeurs in het Belgische Putte. Toegegeven, het is geen Fly Fair. Maarrrr, wat de Belgen wel goed voor elkaar hebben is een breed scala aan winkeliers vanuit geheel de Benelux tot ver uit Frankrijk, Duitsland en Engeland. Het aanbod en de prijzen vergoeden veel van wat de hal aan sfeer mist. En die gezelligheid: die brengen we in elk geval zelf wel mee. Dus voor de liefhebbers: wie gaat er mee? Afhankelijk van de belangstelling, vragen we een aantal om te rijden. Dit vraagt wel enige afstemming, dus meld je aan op rc.hsvzwolle@gmail.com. In verband met de reistijd vertrekken we vroeg vanaf Zwolle en zijn we een gehele dag op pad.

De toegangsprijs bedraagt 5 euro. Daarnaast delen we kosten voor het rijden. Tegen de avond eten we ergens onderweg. Dit is uiteraard op eigen gelegenheid.

Zaterdag 17 december: Mastenbroekerpolder.
Hoewel de omgeving sterk is veranderd, is het water en een belangrijk deel van de polder gebleven. Het traditionele poldervissen, geweldig toch? Voor duikertjes langs, op de kop van een sloot en onder de vele bruggetjes. Overal kan het gebeuren. Het blijft geweldig die aanbeet van een snoek. De polder is een water dat rijk is aan voedsel en daarmee vis. De streamer en vliegenhengel zijn geweldig om dit mee te doen. Ook hiervoor geldt: ben je niet bekend, laat het even weten. We helpen je graag op pad.

Verzamelen doen we bij het gebouw van de Hengelsport in Zwolle om 10.00 uur. Het adres: Zerboltpad 2, 8022 RV Zwolle.

We zien jullie graag! Heb je vragen, neem dan even contact op via het mailadres: rc.hsvzwolle@gmail.com. Ook wanneer je al wel vliegvist, maar niet met een streamerhengel, geen nood. Wij hebben altijd een set extra.