Bindavonden 2018

Vanaf de nazomer van 2018 hebben wij een herstart!

De vliegvisclub is binnen de Hengelsport Zwolle verder gegaan. De vliegvistak valt onder de Roofviscomissie. De mede vliegviscommissieleden zijn Jan Dermois en Paulo de Boer. Zwolle en omgeving is al sinds jaar en dag een geweldige omgeving om te vliegvissen. Of het nou om voorns gaat, windes op de IJssel of snoek of snoekbaars in de weteringen of op het grote water, heel veel mogelijkheden zijn er in onze omgeving. En al die vissoorten kun je goed vangen met de vliegvishengel. Binnen de Hengelsport Zwolle geven we invulling aan het vliegvissen door iedere drie weken op een dinsdagavond samen te komen in het verenigingsgebouw. Daarnaast organiseren we in 2018 drie vliegvisdagen.

Hiervoor gaan de deuren open bij de Hengelsport en nodigen wij onze leden en geïnteresseerden uit. We nodigen je van harte uit om mee te gaan doen, mee op pad te gaan en gezelligheid te vinden met gelijkgestemden. Het is altijd leuk te blijven leren van elkaar en informatie op te doen of te delen met een ander.

Op de avonden kunnen wij samen gaan vlieg- en streamerbinden en praten over onze liefhebberij. Waarschijnlijk zal er ook een spreker worden uitgenodigd, die vanuit zijn expertise, ons een kijkje in zijn keuken wil geven. Wij hebben kant en klaar bindsetjes staan. Dus ook al heb je nog niets zelf, geen enkel probleem. Wanneer je wel al bindspullen hebt, neem ze mee en bind mee. Jong, oud, ervaren of beginner: je bent welkom!

Een belangrijk aspect van het vliegvissen is het werpen. Hiervoor hebben wij complete sets staan van vliegvishengel, vliegvisreel met vliegenlijnen. Schroom niet om daarvoor langs te komen. Er is altijd wel iemand die je de eerste beginselen van het werpen kan bijbrengen of anders kun je iets afspreken voor een volgende keer. Het hebben van eigen materiaal is niet meteen nodig. Kom gewoon proberen, dat hebben wij allemaal gedaan. En het is zo leuk dat werpen met een vliegvishengel.

Hier hebben we de datums voor de bindavonden op een rij gezet:

4 september
25 september
16 oktober
6 november
27 november
18 december

Op de bindavonden is de deur van het verenigingsgebouw aan het Zerboltpad 2 in Zwolle open vanaf 1930u.

Ook gaan wij dit jaar (2018) weer op pad met de vliegenlat. Je bent van harte welkom om met ons mee te gaan. Laat wel via rc.hsvzwolle@gmail.com weten dat je mee wil.

16 september: Mastenbroekerpolder
21 oktober: Salland
15 december: belly boat, locatie volgt nog.

Hopelijk tot ziens!

Coen Verwijs, Jan Dermois en Paulo de Boer