Vliegvissen in Zwolle

Hsv Zwolle is breed georiënteerd, dus is ook het vliegvissen vertegenwoordigd!

Vliegvissen is een tak van de hengelsport waarbij gebruik gemaakt wordt van het gewicht van de lijn (de eerste negen meter) om het aas te werpen. Het aas bestaat uit een haak waarop op bijzondere wijze met veertjes, haartjes en/of kunststoffen imitaties worden gebonden van insecten, visjes en kleine landdieren. Het binden van deze 'vliegen' is een hobby op zich, waar we in de koudere maanden vaak wat meer tijd voor nemen.

Wij zijn een gezellige en sociale club, laagdrempelig en altijd bereid elkaar te helpen. We hebben passie voor onze sport en de omgeving waar we in vissen. wij vissen dus ook al vele jaren loodvrij en weerhaakloos!
Wij willen uitdragen dat de vliegvisserij een boeiende tak van de hengelsport is. We hanteren hiervoor drie kernonderdelen: Vissen, binden en werpen. We willen beginnende (en gevorderde) vliegvissers dan ook graag helpen zich te ontwikkelen bij deze drie activiteiten.

De vliegvissers in Zwolle worden georganiseerd en vertegenwoordigd in het bestuur door de Vliegviscommissie, deze bestaat uit de volgende personen:

- Adolfo Rigano (bestuurslid)
- Vincent Stalman
- Wilko Jongman
- Jacob Lub

Heeft u vragen? Bent u nieuwsgierig? Wilt u eens komen kijken? Of wilt u er mee gaan beginnen? Mail ons!
vvc.hsvzwolle@gmail.com