Voortgang bereikbaarheid Nieuwe Wetering

Woensdag, 13 april 2016

Beste Leden,

Na intensief contact met de gemeente is gebleken dat alles niet zo eenvoudig is als het lijkt. Het verkeersbesluit om het bord ``fietspad`` te verplaatsen stamt uit 2015 en is kortgeleden gerealiseerd. Het besluit is genomen omdat in dit gebied de wilde Kievitsbloem groeit welke een zeer beschermde status heeft en ook nog eens in een natuurgebied ligt dat hoog op de prioriteitenlijst van Natuur platvorm Zwolle staat.

Te zeldzaam contact tussen de Hsv en de gemeente was er de oorzaak van dat wij toen niet gekend zijn in het besluit, wat de gemeente oprecht spijt, maar het zou ook geen invloed hebben gehad op de uiteindelijke besluitvorming. Gelukkig zijn de contacten inmiddels flink aangehaald en hebben we goed overleg. Voor as. zaterdag, de 1e wedstrijd aan de Nieuwe Wetering, hebben we toestemming om eenmalig gebruik te maken van het fietspad alleen voor lossen en laden, dus geen auto`s in de berm parkeren. Ook mag de auto absoluut niet gekeerd/gedraaid worden via de berm, dus achteruit terug via het fietspad of vooruit terug als je er achteruit in bent gegaan.

Voor geplande wedstrijden aan de Nieuwe Wetering na as. zaterdag zullen voorlopig andere alternatieven moeten worden gezocht.

We gaan binnenkort weer in overleg over de toekomst, ook t.a.v. bereikbaarheid van de Nieuwe Wetering, en willen jullie vragen om de genoemde voorwaarden voor as. zaterdag te respecteren. De relatie met de gemeente is inmiddels goed en dat willen we zo houden, voor de toekomst hebben de Hsv en de gemeente elkaar hard nodig.

Het bestuur