Mooi project SVON, wil jij meedoen .........

Zaterdag, 27 januari 2018

Beste leden van de Hsv,

Ben jij ook benieuwd hoe het staat met de glasaal in onze wateren ?...lees dan onderstaande oproep van de SVON en meld je aan.

Voor een kruisnetmonitoring bij de Stuw Vechterweerd zijn we op zoek naar een aantal gedreven vrijwilligers om te assisteren bij de monitoring. De monitoring is er op gericht om te kijken hoeveel glasaal er intrekt. Het gaat om de periode van 1 maart t/m 28 juni waar er in de avonduren op maandagen en donderdagen wordt gemonitord.

Er wordt gestart met het monitoren een half uur na zonsondergang. De exacte data en tijden vinden jullie terug in de bijlage. Er worden 5 groepen gevormd met ieders 3 vrijwilligers. Dit houd in dat ieder groepje 7 avonden ingezet zal worden voor de monitoring. Per avond worden er 2 kruisnetten gebruikt en er wordt gemonitord aan weerszijde van de stuw. Er worden per zijde 5 trekken gedaan met tussenliggende pauzes van 5 minuten. Het kruisnet blijft per trek 5 minuten liggen en er wordt geregistreerd per trek.

Voor de vrijwilligers is er een vergoeding beschikbaar van €15 per avond of te wel €105 bij volledige deelname. Aan het einde van het project worden de resultaten gedeeld en volgt er een etentje als dank voor de inzet. Sportvisserij Nederland voorziet in de materialen, denk hierbij aan de kruisnetten, hoofdlampen, veiligheidshesjes en teilen.

Opgeven voor deze leuke klus kan t/m 12 februari. Op 21 februari vind er een informatieavond plaats met de uitleg en een stukje visherkenning. Vrijwilligers die zich opgeven worden geacht de cursus visherkenning te hebben behaald voor aanvang van de informatieavond. De cursus is gratis te doen via de website van Sportvisserij Nederland (http://www.sportvisserijnederland.nl/vis-water/vissoorten/cursus-visherkenning/). De uitnodiging voor de informatieavond volgt na opgave.

Opgeven graag bij Mark Kouwenhoven via kouwenhoven@sportvisserijoostnederland.nl
Bij de opgave graag de volgende gegevens vermelden;
Naam
Woonplaats
Hengelsportvereniging
Mail-adres
Telefoonnummer (bij voorkeur een 06 nummer ivm het opzetten van een What’sApp groep).

Met vriendelijke groet,
Mark Kouwenhoven