Beheer waterkwaliteit

Maandag, 23 juli 2018

Samenwerking Hsv Zwolle - Carpcare

Vanaf juni 2018 is onze Hsv een samenwerking aangegaan met Carpcare.
Carpcare is een initiatief van Mark Breedveld. Mark ondersteunt een groot aantal hengelsportverenigingen, federaties en viskwekers op het gebied van waterkwaliteit en karperbeheer.

Voor Hsv de Hengelsport Zwolle controleert hij periodiek de waterkwaliteit van verschillende verenigingswateren. Daarnaast onderzoekt hij de gezondheid van o.a. de karper, zeelt en andere verschillende vissoorten. Ook ondersteund hij de Hsv Zwolle bij eventuele vissterfte en visziekten .

In juni heeft hij de waterkwaliteit van Ruimzicht en de Dobbe in kaart gebracht. De waterkwaliteit bleek over het algemeen prima in orde te zijn. Wel zijn er voor de Dobbe een aantal aandachtspunten die nader met de beheerder worden besproken.

September 2018 onderzoekt Mark de wateren opnieuw en hoopt hij ook enkele gevangen vissen te kunnen inspecteren.

Meer informatie omtrent Carpcare is te vinden via www.carpcare.nl