Rust teruggekeerd aan de Dobbe.......

Dinsdag, 7 augustus 2018

Na een enorme inspanning van alle vrijwilligers afgelopen zondag en maandag is de rust teruggekeerd aan de Dobbe. Het waterpeil stijgt weer en de nog aanwezige vissen doen zich tegoed aan het water dat weer in de Dobbe stroomt. Ook de Wavin vijver zal hier van profiteren als het water weer hoog genoeg staat.

Dank ook aan Paul Penning van Wdoldelta en hun veldwerkers voor hun inzet en niet te vergeten onze eigen penningmeester Gea die allen heeft voorzien van het eten.

Natuurlijk verscheurde het ons hart bij het zien van alle dode vis die geruimd moest worden maar meer als we hebben gedaan konden we niet doen.

Met het waterschap zullen we het gebeuren evalueren om e.a. in de toekomst te voorkomen.

Aan onze leden de vraag om de komende 2 weken NIET te vissen aan de Dobbe. Laat alles even tot rust komen de vissen zijn al genoeg gestrest.

het bestuur.