Naleven Reglementen Hsv

Maandag, 3 september 2018

Het gaat gemiddeld genomen best goed met het naleven van reglementen en het voorhanden hebben van de juiste vis vergunningen van Hsv de Hengelsport Zwolle.Gemiddeld genomen want er zijn helaas uitzonderingen. Vissers die het onzin vinden om uberhaupt een vergunning te moeten hebben, vissen met 3 hengels waar het niet mag, overnachten waar het niet mag of met auto's rijden op fiets/wandelpaden om maar zo dicht als mogelijk bij het water te komen. Dit zijn maar enkele voorbeelden. Zij realiseren zich echter niet dat zij door hun acties onze vis en looprechten in gevaar brengen waardoor de goedwillende visser weer de dupe kan worden.

Als actueel voorbeeld noem ik graag even de Wijde Aa. Een prachtig water met een mooi bestand aan vis. Nadeel hier is echter dat het NIET bereikbaar is met de auto. Een trolly of viskar is noodzaak om aan de waterkant te komen. Tot onze teleurstelling zien we toch dat vissers snel ff lossen en laden via het fiets/voetpad en dat zijn we als Hsv wel een keer zat. Wie er ook lost of laad met de auto via het fiets/voetpad de visser die zit is verantwoordelijk want hij/zij behoort de reglementen voor de Wijde Aa te kennen. Wordt een visser betrapt inzake genoemde overtreding dan wordt zijn/haar vispas door onze controleur ingevorderd en kan men deze na een half jaar weer ophalen in het clubgebouw. Bij weigeren van medewerking zal een Boa of politie worden ingeschakeld.

Jammer dat het zo moet maar Hsv de Hengelsport Zwolle weigert het merendeel goede vissers de dupe te laten worden (kwijt raken loop & visrecht) van enkele onwillige vissers.

Algemeen: m.u.v. het Weteringpad Marslanden (alleen lossen & laden) is het is in heel Zwolle verboden om met de auto via fiets/voetpaden naar het water te rijden om er te lossen & laden of te parkeren.

DE CONTROLECOMMISSIE