Visserijkundig onderzoek

Dinsdag, 19 februari 2019

VISSERIJKUNDIG ONDERZOEK

Vandaag het 1e van 3 visserijkundige onderzoeken bijgewoond aan het Ittersumpark in Zwolle Zuid. Een samenwerking tussen Hsv de Hengelsport Zwolle, Sportvisserij Oost Nederland en Sportvisserij Nederland. Op deze wijze monitoren we de visstand in soort, groei en gewicht van de vissen en kunnen we indien noodzakelijk actie ondernemen.

De uiteindelijke resultaten komen op termijn beschikbaar en zullen we met onze leden delen. Zoals we nu kunnen beoordelen is de visstand aan het Ittersumpark zeer goed te noemen. Van witvis (veel grote brasem) tot roofvis en karper (vooral graskarper) het is in ruime mate aanwezig.

Wel viel op dat er veel grote vis aanwezig is en veel minder tussen maten. De tussen maten die wel zijn gevangen hadden veelal aalschover beschadigingen en dat is een punt van aandacht. Morgen en overmorgen volgen nog visserijkundige onderzoeken in Westenholte (Weidesteenslaan/Tesjeslaan), Stadshagen (Twistvlietpark)en op 14 maart de stadsgracht middels een side-scan.