Wijthmenerplas voortgang

Maandag, 30 maart 2020

Beste leden,

Helaas blijkt er nog enig misverstand omtrent de nieuwe vis reglementen voor de Wijthmenerplas. D.w.z. vissers die nog steeds aan de zijde van Lakeside gaan zitten en bij controle refereren aan de mobiele visplanner app waarin nog de oude voorwaarden staan. Zoals reeds gemeld lukt het Sportvisserij Nederland technisch niet om de nieuwe reglementen voor de Wijthmenerplas per direct in te brengen in de mobiele Visplanner App. Het staat inmiddels wel in de app via www.visplanner.nl en m.visplanner.nl.

Maar linksom of rechtsom, het terrein van Lakeside (blauwe lijnen op bijgevoegde foto/kaart) is particulier erfpachtgrond en wij als Hsv de Hengelsport Zwolle conformeren ons daar aan. Derhalve handhaven wij ook op de nieuwe reglementen en laten we de regels niet bepalen door enkele eigenzinnige vissers.

Kortom, ga je willens en wetens toch vissen binnen het erfpacht gebied van Lakeside dan breng je onze loop en visrechten in gevaar en dat accepteren wij niet.

•Naast onze eigen controleurs, boa`s en politie mogen ook de eigenaar, een medewerker van Lakeside en de beheerder van de
  Wijthmenerplas je verzoeken het terrein van lakeside te verlaten.

•Geef je aan het verzoek geen gehoor dan zal de controleur van onze Hsv je vispas invorderen. Ben je lid van onze Hsv dan wordt je
  geroyeerd, ben je lid van een andere Hsv dan zullen wij hen schriftelijk inlichten inzake de vordering van je vispas.

•Naast het invorderen van je vispas kan de boa of politie een PV uitschrijven.

Jammer dat we op deze wijze te werk moeten gaan maar het kan en mag niet zo zijn dat onze goedwillende leden de dupe worden van onverlaten die de regels niet respecteren en aan hun laars lappen.

Het bestuur