Het maaibeleid, hoe zit dat ook alweer

Woensdag, 16 juni 2021

Het maaibeleid in Zwolle, hoe zit dat ook alweer. De verantwoordelijkheid voor het maaien van bermen, wallen en waterkanten ligt voor het grootste deel bij de gemeente Zwolle en deels bij Rijkswaterstaat. Zij hebben hiervoor een schema, tijdvakken, waarbij rekening wordt gehouden met de broedperiode, het weer en extreme omstandigheden enz. In en op het water komt voor rekening van het waterschap.

Wij hebben wij als Hsv hier (nog) geen invloed op helaas maar we zijn wel in gesprek om deels visstekken en wedstrijdparcours zelf te mogen maaien buiten de broedperiode om. Dus degene die denkt dat we hieromtrent stil zitten hebben het mis, maar het vergt wel geduld. Daar waar we mogen doen we het ook of laten we het doen.

Bedenk echter wel, niet iedereen zal of kan tevreden worden gesteld.