Opening WK Streetfishing

Donderdag, 13 oktober 2022

WK Streetfishing geopend.......

Met een sfeervolle vlaggenparade, via de Melkmarkt naar het gemeentehuis, is in een bomvolle panoramazaal het 1e WK streetfishing in Zwolle geopend. Na enkele welkomspeeches van o.a. Piëtte van Hoorn van Sportvisserij Nederland, wethouder Arjan Spaans en de voorzitter van onze Hsv, werden de teams voorgesteld en hun volkslied afgespeeld. Zeer indrukwekkend en emotioneel was de presentatie van team Oekraine die ondanks de bizarre omstandigheden in hun land aanwezig zijn.

Na een laatste woord van Jan van Schendel namens de FIPSed was de opening een feit en werd de avond afgesloten met een hapje en drankje. Vandaag 13 oktober kunnen de teams tussen 10:00 en 15:00 nog trainen, vrijdag en zaterdag barst de strijd om de wereldtitel echt los.

Speciale dank en complimenten gaan uit naar het team van Sportvisserij Nederland en de gemeente Zwolle en haar facilitaire dienst voor het beschikbaar stellen van de mooie locatie in het gemeentehuis, alsmede het Academiehuis waar de organisatie de komende dagen zetelt.