Parkeer en rij gedrag

Woensdag, 22 juni 2016

Als grootste sportvereniging van Zwolle hebben wij inmiddels uitstekende contacten met o.a. de gemeente, het waterschap, natuurverenigingen en bewoners in de diverse wijken. Gelukkig maar want door deze goede contacten zijn en blijven wij instaat om de vis en looprechten voor de Zwolse wateren te verkrijgen, te behouden en de voorzieningen steeds meer te verbeteren.

Tot onze verbazing en inmiddels grote ergenis/boosheid ontvingen wij van meerdere partners het signaal dat vissers nog steeds auto`s parkeren in bermen (het groen) en zelfs fiets/wandelpaden gebruiken om met de auto bij het water te komen, om al dan niet te lossen en laden of deze zelfs te laten staan aan het water. Het betreft hier o.a. de kolken in het Schellerpark in Zwolle Zuid.

ONACCEPTABEL

Diegene die dit doen hebben echt geen enkel idee welke schade dit aanricht en wat dit kan gaan betekenen voor onze goede naam, relatie met partners en mogelijk de vis en looprechten die we hebben. Wij doen een dringend beroep op de verantwoordelijkheid van de vissers om ons reglement en de algemene verkeersregels te respecteren en onze goede naam niet in het geding te brengen.

Samen met Toezicht & Handhaving van de gemeente zullen wij ook onze eigen controles intensiveren. Bij overtredingen als genoemd zullen de vispassen worden ingenomen en sluiten wij royering van het lidmaatschap van Hsv de hengelsport Zwolle niet uit.

Het bestuur