Fantastisch goede doelen wedstrijd

Dinsdag, 26 september 2023

Het was in één woord geweldig………

Wat een mooi evenement en fantastische opbrengst hebben we kunnen realiseren met de Goede doelenwedstrijd voor de stichting ``Kind in beeld``.

Ruim 80 deelnemers uit alle windstreken hadden zich opgegeven voor deze wedstrijd aan het Zwarte water op zondag 24 september jl. Zij melden zich vanaf 06:30 in het clubgebouw waar om 07:30 de loting plaats vond. Onder het genot van een kop koffie werd vooruitgeblikt op de wedstrijd en mogelijke vangsten. Ook kon men alvast loten kopen voor de verloting naderhand.

Na enkele mededelingen kon om 07:30 uur begonnen worden met de stek loting en vertrok men naar het water. Er werd gevist in 4 vakken waarvan één vak voor de vaste stok en de rest voor de feeder vissers. Het weer was echt geweldig en de vangsten waren redelijk met enkele uitschieters boven de 10 kg en 1 van bijna 20 kg. Na het eindsignaal om 14:30 uur kon er worden gewogen en begaf men zich weer naar het clubgebouw waar men zich te goed kon doen aan een verdiende frisdrank of een biertje, alles voor welgeteld 1 euro. Tegelijkertijd kon men de lege maag vullen met broodjes hamburger, worst enz. van de BBQ, gratis beschikbaar gesteld door onze Hsv en afkomstig van slagerij van Gulik.

Voor de prijsuitreiking konden hebben we eerst de waardecheque overhandigd aan Marja van Ettingen van de Stichting ``Kind in Beeld`` want daar ging het uiteindelijk om. Met trots konden wij op de waardecheque een bedrag noteren van € 2500. Een fantastisch resultaat opgebracht door alle vrijwilligers, vissers en sponsoren die aan deze dag hebben meegewerkt.

Dan, niet onbelangrijk, de uitslag. In het vak voor de vaste stok was overall winnaar Bert Kluinhaar met een gewicht van 11510 gram. Bert won hiermee een prachtige zitkist. Overall winnaar in de feeder vakken is geworden R. Jolink met een gewicht van 19240 gram, Ook de dhr. Jolink won hiermee een prachtige zitkist. Beide overall winnaar van harte gefeliciteerd.

De gehele uitslag kunt u lezen als u hier klikt.

Rest mij om onze vrijwilligers, onder de enthousiaste aanvoering van Theo de Jong, en alle 25 sponsoren enorm te bedanken om dit evenement tot een succes te maken.