Uithalen boten 2024

Woensdag, 25 oktober 2023

In navolging van het besluit om het uithalen van de boten in onze haven, kolk de Noord te verbieden, graag aandacht voor het volgende.
Mijn besluit heeft nogal wat stof doen opwaaien onder onze, met name wat oudere leden. Enerzijds begrijp ik dit en het is jammer dat de ‘goede’ nu nadelige vruchten plukken door het handjevol leden wat zich niet gedraagt.

Uit coulance heb ik besloten het volgende te doen; je mag in de maand april (hele maand of een gedeelte ervan) 2024 je boot zelf uit het water halen en op schraagjes/steunen plaatsen. Balkjes, paaltjes, boomstammen etc. worden niet meer toegestaan. Uithalen van je boot kan door gebruik te maken van de kleine helling aan de rechterzijde van de haven in Kolk de Noord. Er worden geen boten uit het water gehaald om een andere manier om schade te voorkomen. Ook voor de helling geldt; we gaan geen boten over het beton heen slepen.

Je meld je vooraf aan via mail op bh.hsvzwolle@gmail.com met een datum van uithalen en een datum dat je boot weer terug gaat. Als de boot op de kant ligt moet je daar weer een foto van mailen. De uithaal en inlegdatum worden strikt gehanteerd en gecontroleerd, er word gehandhaafd op het nakomen van afspraken, opruimen en schades.

Je betaald gedurende de periode dat je op de kant ligt een borg van 100 euro per bank en vooraf.