Verslag cursusavonden jeugd

Op 9 september en 7 oktober hebben enkele enhousiaste vrijwilligers van de jeugdcommissie de cursus ``basisopleiding vissen `` gegeven. Plaats van handeling was ons clubgebouw voor het theoretisch gedeelte en de waterkant voor de praktijkuitvoering.

We kunnen terugkijken op twee zeer geslaagde cursusdagen waarbij de opkomst prima was. Er moesten tafels worden bijgezet om alle jeugdvissers een plaats te geven en dat is altijd goed natuurlijk. Begonnen werd met het theoretische gedeelte waarin uitleg werd gegeven omtrent spelregels en vergunningen, omgang met vissen, natuur en omgeving en veiligheid. Na het theoretische gedeelte is er ruim aandacht is besteed aan o.a. het maken van snoertjes, knopen van onderlijnen en uitloden van de dobbers.

Tot slot werd het geleerde in de praktijk gebracht aan de waterkant en werden de eerste vissen gevangen tot vreugde van de jeugdige visswers. Al met al waren het geslaagde cursusdagen welke een vervolg krijgen op
4 november as.

Ben jij ook geinteresseerd en wil je ook een diploma ``basisopleiding vissen`` verdienen !!!  geef je dan per mail op via jc.hsvzwolle@gmail.com.

Onderstaand een impressie van de cursus ``basisopleiding vissen``