Vissen met 3 hengels

Waar mag ik met 3 hengels vissen?

Lijst met locaties waar vissen met 3 hengels is toegestaan
  • Stadskolk (linkerkant, bij toegangshek staat een bord van de Hengelsport en aan de dijkzijde)
  • Kolk de Noord (niet in het land van Dhr. Rittersma)
  • Almelose kanaal • Nieuwe Wetering (vanaf Stadsgracht tot aan gemaal Lange Slag)
  • Vijver Westenholte (zijde Weidesteenlaan)
  • Zwartewater vanaf Stadsgracht tot aan de hoogspanningsmast bij Hasselt
  • Kolk Westerveldse Zijl (bij de ZRZV)
  • Wijde Aa
  • Berkummer Kolk
  • Soetswetering (vanaf de fietsbrug bij Sekdoorn richting de Marslanden)
  • Vijver Hanzeland (alleen langs de IJsselallee)
  • Park de Weezenlanden
  • Agnietenplas
  • Milligerplas (zijde Werkerlaan m.u.v. de Zwaluwmuur)
N.B. Vissen met 3 hengels is alleen toegestaan in combinatie met de vispas. Buiten deze locaties om is het ten strengste verboden om met 3 hengels te vissen in wateren van visserijvereniging "De Hengelsport" te Zwolle.
De vergunning voor het vissen met een derde hengel is verkrijgbaar in ons clubgebouw, op elke donderdagavond "met uitzondering van feestdagen" van 18.30 uur tot 19.30 uur, of online via www.hsvzwolle.nl. De vergunning dus niet aanvragen via Sportvisserij Nederland!

• Er mag uitsluitend met 3 hengels gevist worden in de hierboven genoemde wateren
  • De afstand tussen de buitenste twee hengels mag ten hoogste 5 meter bedragen
  • De lijn moet ten opzichte van de oever haaks en recht voor de hengels in het water liggen
  • De 3e hengelvergunning is strikt persoonlijk
  • Het gebruik van een onthakingsmat bij het karper vissen is verplicht
  • Het gebruik van gevlochten lijnen bij karpervissen is verboden.
  • Bij het niet houden aan de regels voor de 3e hengelvergunning, wordt deze ingenomen en nooit meer verstrekt!
  • Men dient altijd de derde hengelvergunning op verzoek van controleurs en bevoegden te tonen.
  • N.B. Vissen met 3 hengels is alleen toegestaan als u een derde hengelvergunning in combinatie met een vispas heeft. U kunt dan met drie hengels vissen in de daarvoor aangewezen wateren. De 3e hengelvergunning is alleen bedoeld voor het vissen op witvis, dus niet voor het vissen op roofvis of paling.